Aktio Marina - Reisverslag uit Préveza, Griekenland van Marion en Rob - WaarBenJij.nu Aktio Marina - Reisverslag uit Préveza, Griekenland van Marion en Rob - WaarBenJij.nu

Aktio Marina

Door: Marion en Rob

Blijf op de hoogte en volg Marion en Rob

17 Juni 2016 | Griekenland, Préveza

Hallo allemaal,
hier ons eerste berichtje vanuit de plek waar onze boot afgelopen winter heeft gestaan. Aktio Marina, een terrein met wel 500 boten van mensen die vanuit heel Europa hetzelfde doen als wij. En natuurlijk ook van Grieken, maar je hoort hier vooral veel Engels, Frans, Nederlands, Duits, en talen uit Scandinavische landen. Aktio ligt net ten zuiden van Preveza, een middelgrote stad aan de overkant van het water. Er begint hier namelijk een grote binnenzee en je kunt met een auto door een tunnel onder dit water door naar de stad. Een service die deze mensen hier in Aktio aanbieden en waar we een keer gebruik van hebben gemaakt.
Intussen zijn we hier 4 dagen. Afgelopen dinsdag waren we, na een goede vlucht, hier al om 9.15 uur (lokale tijd 10.15 uur). Onze boot zat goed ingepakt, maar tot onze grote schrik stond er water in de boot. Er stond een grote kuil water in het zeil en er was water naar binnen gelopen. Flink balen dus, want we hadden alles zo netjes achtergelaten. Dit betekende nu dus weer veel poetsen, schoonmaken en sommige dingen waren ook niet meer te redden. Kleding , sandalen en gereedschap wat in de banken stond, was vaak teveel aangetast door het vocht en de algentroep. Nou, ik heb eerst ontzettend zitten huilen, want dit viel wel erg tegen.
Maar er zit niks anders op dan door te gaan en alles weer te wassen, af te soppen en te repareren.
Dat alles was niet makkelijk, zeker als je het totaal anders verwacht hebt. En dan moet je tevens wennen aan de warmte, zo'n 25 tot 30 graden. 'S avonds konden we bijna niet meer eten, zo moe waren we.

Nu is het vrijdag middag en we zijn weer aardig op orde. Vanmiddag even in de binnenzee gezwommen. Dat was lekker genieten. Gelukkig kun je hier eindeloos douchen en de faciliteiten zijn hier prima.
Morgen gaat de boot erin en kunnen we naar de stad om proviand in te slaan en nieuwe schoenen te kopen. Ik heb alleen nog mijn slippertjes en mijn mooie Teva sandalen (snif snif) moest ik wegdoen.
Het (nog een beetje) muffe luchtje zal wel verdwijnen op den duur. Dan kunnen we echt beginnen met onze reis.
De planning is om naar Korfu te varen via Paxos. Vanuit Korfu naar het Otonoi (waar we vorig jaar ook waren), een klein eilandje ten westen van Korfu en van daaruit de oversteek te maken naar de hak van Italië, Santa Maria de Leuca.

• 17 Juni 2016 - 17:36

Tryntsje:

Hallo rob en marion,
    ik kan me voorstellen dat dat 'n enorme domper was, eerst. wat vervelend voor jullie. ik hoop dat de vakantie nu echt gaat beginnen voor jullie!
    hartelijke groet,
    Tryntsje

• 17 Juni 2016 - 18:18

El:

Hoi Marion en Rob.
    Wat een slecht begin van jullie vakantie..... Maar nu is alles weer schoon, morgen gezellig inkopen doen (vergeet niet om weer leuke rokjes te kopen, Marion!!!) en dan hop, de boot in en lekker varen!!! Ik wens jullie een behouden vaart. Groetjes, El.

• 17 Juni 2016 - 18:46

Anita:

Nou, dat is geen leuk begin. Maar nu wordt het alleen maar beter. Kijk naar die mooie zon en de strakblauwe zee..... en ga nu samen relaxen en genieten. Groetjes Anita

• 17 Juni 2016 - 19:41

Marti:

Wat een vervelende start en dat water is ook zooooooo dun, het wist natuurlijk elk plekje te vinden
    Hopelijk zakt dit leed gauw en worden jullie getrakteerd op een mooie reis, dik verdiend!!
    Morgen kan het dus écht beginnen. Groetjes van Hans en Marti

• 17 Juni 2016 - 21:37

Evelien:

Oh wat een vervelend begin... Hopelijk vanaf nu genieten van een heerlijke reis! Veel groetjes uit een druilerig Nederland! Freek, Evelien en de kids.

• 18 Juni 2016 - 07:28

Jan:

Sneu, ja, zo n start..maar dat eerste stukje van de route klinkt me wel bekend!
    Helemaal Santa Maria!
    2001: maar dan 2.0

• 18 Juni 2016 - 09:27

Els:

Zo! Dat kun je maar vast gehad hebben, zo'n tegenslag. Dat wordt een van de verhalen die jullie nog tegen elkaar vertellen als jullie straks, oud en versleten, bibberend nippend aan een limocello zitten. "Weet je nog Rob.....? die zomer in 2016? Toen we aankwamen bij onze boot?" Ja Ja Marion.... dat was me toch wat....!"
    Ga er maar vanuit dat het de rest van de reis weer genieten wordt! Loefs,
    Els

• 18 Juni 2016 - 09:29

Els:

"en toen schreef ene Els "loefs" in een reactie!" Ach ach!!

• 18 Juni 2016 - 11:53

Fransje En Guul:

Hoi Rob en Marion!
    Gezellig om weer een reisverslag van jullie te lezen, en wat een avontuur meteen te lezen! Gelukkig zijn jullie weer opgekrabbeld en klaar om aan de mooie reis te beginnen. Als de wind weer in de zeilen zit, is de ellende gauw vergeten! Ha, ha, dit lijkt wel een tegeltjeswijsheid!
    Veel plezier en succes met jullie tocht naar Italië, veel liefs van ons!

• 18 Juni 2016 - 12:31

Meike:

Lieve Rob en Marion,

Wat een vervelende start van jullie reis. Maar goed, ik zeg maar zo: toch weer een goede reden om te gaan shoppen :P.

Jullie gaan het verder vast weer fantastisch hebben. Carla en ik vliegen maandag heel vroeg in de ochtend naar Griekenland dus we zullen vanuit de lucht wel even naar jullie zwaaien.

Liefs Meike en Carla

• 19 Juni 2016 - 20:42

Mia:

Een tegenvaller als je denkt alles goed te hebben achtergelaten!!Een geluk dat de zon ook hier een handje helpt .Veel plezier en een goede vaart.
    Mia en Hans.

• 20 Juni 2016 - 19:08

Margriet En Arie:

We leven met jullie mee, en nu maar gauw genieten in de blauwe ruimte. We komen een dagje meedoen in gedachten. Of twee. Of drie :-)
    Hier regent het pijpenstelen, dat is altijd fijn toch!!!
    Liefs en zet 'm op.

• 21 Juni 2016 - 14:51

Wilma:

Hallo, wat leuk om zo van jullie te horen. Wij zijn net terug uit Bretagne: ook leuk! Een heerlijke reis jullie en ik ben benieuwd naar het vervolg. groetjes wilma

• 22 Juni 2016 - 08:47

Middenbouw Drakentoren:

Lieve Marion en Rob,

Jammer dat jullie sommige spullen die in de boot lagen weg moesten doen, maar gelukkig is het nu weer opgelost. Wij missen jou nu al heel erg Marion, maar we gunnen je wel een hele fijne vakantie en reis met de boot. Wij, de kinderen, hebben net vier dagen vrij gehad, want er waren studiedagen. Dus Anneke heeft wel moeten werken....Nu vinden we het leuk om van jullie te horen, we kijken allemaal mee op het digibord. Het is gelukkig leuk met Franca dus daar zij we blij mee!
    Geniet van jullie reis en we horen graag snel weer iets van jullie!
    Liefs en kusjes van ons allemaal!!
    pien-jaap-lotte-ruben-zoe-valentijn-maaike-lars-sam-jasmijn-mathijs-dave-jip-reza-sophie-stijn-benthe-sebastiaan-frederique-elize-driek-noach-samuel-raf-anneke
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

• 23 Juni 2016 - 21:33

Guul & Fransje:

Dag Marion! Van harte gefeliciteerd

• 24 Juni 2016 - 14:32

Marjan:

Hoi lieve Marion
    Een dagje te laat maar gefeliciteerd!!! Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad.
    Groetjes Marjan